
Glasnost en Blauw Gras samen aan de slag voor Hellmann’s
Amsterdam, 10 mei 2022 – De Ace-bureaus Blauw Gras en pr bureau Glasnost bundelen de krachten voor het nummer 1 mayo merk ter wereld, Hellmann’s, wat onderdeel is van Unilever. Na een merkpositionering traject voor de Nederlandse markt, gaat het merk vanaf 10 mei in de eerste campagne terug naar de plek waar het allemaal begon; de straten van New York. In de YouTube serie Worlds #1 Flavors – NY Edition duiken foodie Vanja van der Leeden en chef Jord Althuizen in de culinaire streetfood hoofdstad van de wereld. Blauw Gras tekent voor het concept en de productie van de eerste campagne.
De eerste campagne vormt het startpunt om met Hellmann’s ook in Nederland uit te groeien tot het meest geliefde mayonaisemerk. “Het is voor het eerst dat we voor Hellmann’s een lokale campagne produceren. Het brengen van inspiratie in de foodculture, maar ook het aankaarten van maatschappelijke thema’s als voedselverspilling vormen onderdeel van onze lange termijn missie in Nederland. Met Blauw Gras en pr bureau Glasnost hebben we een combinatie van bureaus die nauw aansluit bij deze uitdaging”. Aldus Nizar Ben Messaoud Brand Manager Dressings.
Gijs van der Togt, Head of Strategy bij Blauw Gras: “Waar Blauw Gras merken bouwt vanuit een social mindset doet pr bureau Glasnost dat vanuit een earned first gedachtegoed. Dit versterkt elkaar op relevantie. En beiden zijn belangrijk voor Hellmann’s, dat wereldwijd stevig verankerd is in de food community. Hellmann’s biedt verhalen voor deze foodies die er echt toe doen. Die relevant zijn. Wij helpen Hellmann’s graag om die verhalen op een opvallende en herkenbare manier te vertellen. Wat ons betreft hebben merken die op deze manier in de maatschappij staan de toekomst.”
Over de campagne
De Verenigde Staten, en in het bijzonder de stad New York, is één grote culturele smeltkroes. Daarnaast vinden we er de heritage van Hellmann’s. Het is dan ook niet heel verwonderlijk dat de straten van New York ook de plek zijn geweest waar de moderne food culture tot volle bloei is gekomen: van klassieke Frankfurters tot Chinese bao’s, van Korean fried chicken tot Vietnamese Banh Mi. Het witte broodje Brisket, de Reuben, de Waldorf salade, fish taco’s en natuurlijk de ultieme streetfoodkoning: de hamburger.
Mede dankzij social media is deze eclectische New Yorkse foodculture over bijna de hele wereld te vinden. Hellmann’s duikt in de serie Worlds #1 Flavors – NY Edition in al het lekkers dat The Big Apple heeft voortgebracht en gaat op zoek naar de allerlekkerste smaak die de rest overtreft: NY’s #1 Flavor.
Iedere week duiken foodie Vanja van der Leeden en chef Jord Althuizen in de rijke en smakelijke geschiedenis en cultuur van New York. Daar proberen ze meest originele smaken en gerechten zelf na te maken. Die daarna ook even geproefd worden. De YouTube serie Worlds #1 Flavors – NY Edition is te zien vanaf dinsdag 10 mei en bevat 4 afleveringen.
Check de eerste aflevering hier: https://www.youtube.com/watch?v=rMwirD1rGrY