Libelle is in 2016 gestart met de uitbreiding van hun onlinekanalen; Libelle TV. Dit kanaal biedt de Libelle lezeres nog meer amusement en een aanvulling op hun dagelijkse mediaconsumptie. Met de nieuwe ontbijtsoap ‘Over Eva’, geschreven en gespeeld door Elle van Rijn, probeert Libelle een nieuwe vorm van amusement aan te bieden aan haar kijkers. Over Eva is een soap over Eva (Elle van Rijn) die door een auto-ongeluk in coma terechtkomt. Vrienden en familie komen elke dag langs, praten met haar en denken dat Eva door haar coma niks kan horen wat er rondom haar bed gebeurt, maar is dat wel zo..? Over Eva was vanaf 9 januari drie weken elke ochtend beschikbaar en duurde vijf minuten, waardoor dit makkelijk te consumeren was in de drukte van de ochtend. Libelle heeft Glasnost gevraagd om te helpen met de introductie van deze nieuwe soap.
Doelstellingen
- Introductie en bekendheid van de soap ‘Over Eva’ op Libelle TV
- Positieve activatie op drie verschillende locaties in Nederland
- Meer clickviews naar Libelle TV website
Strategie
We herkennen het allemaal. Zodra je wakker wordt, direct even je telefoon pakken om te zien of er nog updates zijn. Vanuit deze insight werd het idee geboren om de de nieuwe websoap van Libelle TV om te dopen tot de allereerste ontbijtsoap van Nederland. Elke doordeweekse ochtend om 7.30 live ging er een nieuwe aflevering van de soap live, zodat deze meteen aan de ontbijttafel bekeken kon worden. Zo was iedereen weer up-to-date zodra ze een uurtje later met collega’s aan de koffiemachine stonden.
Aanpak
Uiteraard hebben we de introductie van de soap vooraf gepitcht bij de media waarop we al positieve reacties ontvingen vanuit diverse media, waaronder Metro en Koffietijd. Maar omdat ‘Over Eva’ de allereerste ontbijtsoap van ongeveer 5 minuten is, hebben wij een activatie bedacht welke zich ook op dit ochtend moment afspeelt.
Samen met 2 verpleegsters, een dokter, een ziekenhuisbed en muffins, stonden wij op maandag 9 januari in alle vroegte op het Centraal Station van Amsterdam, Rotterdam en Utrecht. De verpleegsters deelden flyers, in de vorm van ontbijtmuffins, uit waarop alle informatie over de nieuwe ontbijtsoap stond. De dokter nodigde alle voorbijkomende vrouwen uit om de eerste aflevering van de soap via een iPad op bed te komen kijken. Speciaal voor deze kijkende vrouwen stond er ook nog een extra lekker ontbijtje klaar. Net als twee weken voor de introductie hebben wij ook na afloop van de activatie een persbericht uitgestuurd naar nieuws – en lifestylemedia.
Resultaat
In totaal hebben wij met deze campagne 20 miljoen mensen weten te bereiken (cumulatief bereik), dit staat voor deze campagne gelijk aan een PR-value van € 310.790. Het nieuws is in totaal 21 keer verschenen, waaronder op Koffietijd, Shownieuws, Tijd voor Max, NU.nl en Metro.
- Credits
-
- Henk Boersen Account Director