Samenvatting
Wie zegt dat je niet aan klassiekers mag komen? Magnum weet wel beter. Geïnspireerd op de klassieke Magnum Almond bracht het ijsmerk dit jaar de Magnum Remix uit: de Magnum Almond in een nieuw jasje, gedipt in twee lagen krakende chocolade. De internationale ‘Classics Remixed’ campagne werd lokaal doorvertaald. We brachten de iconische Magnum experience terug, maar dan nét even anders. ‘Remixed’ werd het thema van de avond en dat namen we serieus. Van de klassieke locatie in combinatie met het hippe pop-art decor, van de traditionele drankjes tot de hapjes met een twist en de mix van verschillende muziekstijlen. Het hoogtepunt van de avond was de verrassende muzikale remix van ‘I Can See Clearly Now’ door de unieke combinatie van Lee Towers, Maan en het Koninklijk Concertgebouworkest. Wie er aanwezig waren in de Magnum Pleasure Residence? De crème de la crème van het Nederlandse influencer- en medialandschap.
De opdracht
Met de campagne van de Magnum Almond REMIX draaide het om klassiekers, die nieuw leven in werden geblazen door ze te remixen. Als strategisch kader kozen we muziek, gepresenteerd middels een ervaring die mensen bij elkaar brengt, op een manier die zij van Magnum mogen verwachten. Een ludieke beleving waarbij ‘playful andpleasure for everyone’ centraal staat. Aan Glasnost de vraag om het nieuwe product en de campagne te versterken om zo Magnum’s brand power te vergroten op drie verschillende vlakken:
- Zichtbaarheid voor de Magnum Almond REMIX onder de Younger Pleasure Seekers doelgroep.
- Het overbrengen van de ‘Classic can be remixed’ boodschap op een manier die voor de Younger Pleasure Seekers makkelijk te begrijpen is.
- Een aanwezige en zichtbare rol van/voor Magnum richting de Younger Pleasure Seekers; de remixer die excitement creëert.
Strategie
Magnum’s purpose en brand vormen de primaire kaders voor het concept, de boodschap en de executie van de campagne. De campagne ter introductie van de Magnum Almond REMIX draaide om het creëren van iets nieuws vanuit iets klassieks, de Magnum Almond in een nieuw jasje, gedipt in twee lagen krakende chocolade. Om de campagne lokaal relevant te maken, kozen we voor een strategisch kader bestaande uit muziek, gepresenteerd middels een ervaring die mensen bij elkaar brengt, volledig in Magnum stijl: vol playfulness and pleasure for everyone. In de Magnum Pleasure Residence gebruikten we allerlei vormen van entertainment om mensen van verschillende doelgroepen (oud vs. jong) samen te brengen. Het thema ‘Classic can be remixed’ kwam tot leven in een show waarin de geremixte versie van de klassieker ‘I can see clearly now’ de hoofdrol speelde. Het event was een katalysator van earned attention, zowel voor het product als de campagneboodschap.
Om verschillende momenten van relevantie in te bouwen creëerden we drie belangrijke timings om de campagne boodschap onder de aandacht te brengen. Key timings voor de campagne: voorafgaand aan het event (save the dates, fysieke invites, pitchen onder embargo), tijdens het event (content mogelijkheden op locatie, entertainment elementen tijdens het event, interview mogelijkheden en de live onthulling van de remix I can see clearly now) en na het event (aftermovie, event foto’s).
Resultaat
De combinatie van de verschillende PR tactics heeft ertoe geleid een bereik te behalen van 88 miljoen, met een PR waarde van € 2.8 miljoen.
- Credits
-
- Sophia Heemskerk Account Director
- Selen Kirkagac Senior Accountmanager
- Amber Haank Strategie
- Sophie Benink Strategie
- Manon van Brecht Senior Consultant
- Loulou Wentholt Consultant
- Mellijn van Zanen Account Executive
- Renee van Brakel Account Assistant
- Sophie Lips Designer
- In samenwerking met Crocodile (artist management) & Bureau JEZ (event productie)