We revolt
They talk
Robijn_Stip_Streep

Samenvatting

Jarenlang “deed Robijn de was bij” karakteristieke BN’ers. In 2019 werd het tijd voor vernieuwing en sindsdien voert het merk campagne onder ‘Geniet in Geuren en Kleuren’; een ode aan dagelijkse geluksmomentjes die vergroot worden door de geuren en kleuren van Robijn. Robijn bracht in 2022 als eerste een wasmiddel en -verzachter op de markt die specifiek witte en gekleurde patronen en printjes mooi houdt: Robijn Stip en Streep. Nu kunnen ook patronen en printjes zorgeloos gewassen worden; wit blijft wit en kleur blijft stralend. Om dit te vieren en Nederlanders op de hoogte te brengen, ontwikkelden we een campagne waarbij Robijn de meest ver(bak)steende wijken van Nederland opvrolijkte, door levensgrote Robijntjes neer te zetten en deze in samenwerking met lokale kunstenaars in te kleuren met kleurrijke patronen en printjes.

Doel van de campagne / Opdracht

Ontwikkel een spraakmakende activatie voor het merk Robijn, met een grote rol voor Robijntjes, patronen en printjes, versterkt middels PR.

Insight

Nederland is aan het verstenen. In de 32 grootste gemeenten van ons land, met 100.000 inwoners of meer, voldoet 53 procent van de wijken niet aan het criterium van 75 vierkante meter groen per woning.. Street Art is hiervoor een simpele oplossing, deze kunstvorm brengt vrolijke printjes en patronen naar de wijk en heeft een positief effect op de uitstraling en leefbaarheid.

Strategie

We hebben gekozen voor een earned approach waarbij we een deel van het budget hebben gebruikt om influencer en media samenwerkingen op te zetten. Om de campagne zoveel mogelijk lengte te geven, hebben we meerdere communicatiemomenten in onze drietrapsstrategie geïntegreerd.

Aanpak & Resultaat

We kozen voor drie versteende steden in Nederland: Haarlem (#1), Eindhoven (#7) en Leeuwarden (#12), om op deze manier een landelijke dekking te realiseren. Elk Robijntje werd ‘aangekleed’ door een lokale kunstenaar met toffe prints, vrolijke kleuren en een beetje wit voor het contrast. Door middel van diverse PR tactics brachten we de Robijntjes onder de aandacht bij zowel (nationale en regionale) media. Na afloop van de campagne doneerden we de Robijntjes aan de kinderafdelingen van de desbetreffende lokale ziekenhuizen.

  • 6 influencer samenwerkingen met een totaal uniek bereik van 269k
  • 4 media publicaties met een totaal cumulatief bereik van 581k
  • 2 paid media publicaties met een cumulatief bereik van 3.6k

 

Robijn Stip & Streep campagne
Credits
  • Sophia Heemskerk Account Director
  • Arvid Wiegerinck Producer
  • Manon van Brecht Senior Consultant
  • Nina Smit Consultant
  • Mellijn van Zanen Account Executive
  • Dax van Eijkeren Account Assistant
Voor ons gaat samenwerking over inclusiviteit. Over een gelijkwaardig partnership. We geloven dat dit de brandstof is voor succes. Let’s meet.

Onderdeel worden van ons team?
Check dan onze ‘jobs’ pagina en laat ons weten wat je ambities zijn.